Cinema 4D – Motion Graphic/Broadcast


CINEMA 4D is een professioneel 3D-animatieprogramma voor de productie van stilstaande beelden en animatiefilms. 3D-modeleren, texturen maken, animeren of renderen: met Cinema 4D kan het allemaal!

Tijdens deze praktijkgerichte cursus Cinema 4D – Motion Graphic/Broadcast  leert u modelleren en animaties maken voor het gebruik in onder andere video- en filmpresentaties. De trainingsstof in de cursus is gericht op de mogelijkheden die de Cinema 4D broadcast-bundel biedt.

Naast het werken met de broadcast-bundel van Cinema 4D leert u visueel te programmeren met XPresso. Alle professionele gereedschappen, zoals C-motion, cappucino, visual selector, deformers, pose morphs, character rigging en controllers (de basis) komen aan bod. Natuurlijk worden ook de nieuwe character tools in CINEMA 4D, de mograph-mogelijkheden en de effectors behandeld.

De cursus kan worden uitgebreid met een vierde trainingsdag. Tijdens deze extra cursusdag leert u de animatiemogelijkheden van de Cinema 4D studiobundel, zoals dynamics rigid body, softbody, motors, veren, muscle, thinking particles en pyroclusters (rook- en vuureffecten).

Na deze intensieve training heeft u de optimale controle over complexe animaties. Wanneer u nog niet beschikt over de benodigde software, neem dan contact met ons op.

Cursusmateriaal en lunch zijn bij de prijs inbegrepen.

Doelgroep

Deze intensieve training is bestemd voor iedereen die de optimale controle over complexe animaties wil hebben. 

Voorkennis

Er is geen specifieke voorkennis van Cinema 4D vereist. Wél verwachten wij dat de deelnemers computervaardig zijn.

Duur

De duur van deze training is drie dagen. De cursus kan eventueel met een vierde dag worden uitgebreid.

Groepsgrootte

De maximale groepsgrootte bedraagt vier deelnemers.

Certificaat

Alle deelnemers ontvangen na afloop van de training het certificaat Cinema 4D Broadcast.

Tijdens deze praktische training komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • keyframes instellen, fade in, fade out, controle snelheid;
  • Xpresso, XReffs;
  • morphing en deformers;
  • particle system en modifiers;
  • character, CMotion, cappucino en visual selector;
  • principe van joints, controllers en create IK chain;
  • mograph – cloner, matrix, fracture, motext, mospline en effectors;
  • dynamics – rigid body met de broadcast-bundel;
  • animatie-effecten creëren met collisions deformers;
  • exporteren naar aftereffects, external compostiting, object buffers;
  • een groot aantal praktische tips & tricks.
Voor deze cursus zijn momenteel geen data gepland. Neem via onderstaand formulier contact met ons op voor meer informatie over de mogelijkheden.