Cinema 4D – Animatie


CINEMA 4D is een professioneel 3D-animatieprogramma voor de productie van stilstaande beelden en animatiefilms. 3D-modeleren, texturen maken, animeren of renderen: met Cinema 4D kan het allemaal!

Tijdens deze praktische cursus Cinema 4D – Animatie leert u modelleren en animaties maken voor het gebruik in presentaties van video en film. Alle professionele gereedschappen, zoals boolean operations, inverse kinematics en controle van de scherpte/diepte, zijn standaard in Cinema 4D aanwezig. Maar ook speciale effecten, zoals het vervormen, smelten en exploderen van objecten, zijn in het pakket opgenomen.

Cinema 4D kent geen beperkingen met betrekking tot het aantal texturen dat aan een object kan worden toegekend. Het nauwkeurig in te stellen keyframe-systeem biedt een optimale controle over de meest complexe animaties.

De trainingsstof van deze cursus is gericht op de mogelijkheden die de Cinema 4D Broadcast-bundel biedt. Naast het werken met de Broadcast-bundel van Cinema 4D leert u visueel te programmeren met XPresso.

Het is mogelijk om deze training met een extra dag uit te breiden. Tijdens deze dag leert u de extra animatiemogelijkheden van de Cinema 4D studiobundel kennen: dynamics rigid body, softbody, motors, muscle, thinking particles en pyroclusters (rook- en vuureffecten).

Cursusmateriaal en lunch zijn bij de lunch inbegrepen.

Doelgroep

Deze Cinema 4D-training is ontwikkeld voor iedereen die animaties wil gaan maken.

Voorkennis

Voor deze cursus is geen speciale voorkennis vereist.

Duur

De cursusduur is drie dagen.

Groepsgrootte

De maximale groepsgrootte bedraagt vijf deelnemers. Door de kleine groepsgrootte is er ruimschoots de mogelijkheid om uw persoonlijke vragen tijdens deze cursus te beantwoorden.

Certificaat

De training wordt afgesloten met een certificaat.

Tijdens deze cursus worden de volgende onderdelen op een praktijkgerichte manier behandeld, zoveel mogelijk toegespitst op uw situatie:

  • keyframes instellen, fade in, fade out, controle snelheid;
  • Xpresso,  XReffs, hair-effecten;
  • morphing en deformers;
  • particle system en modifiers;
  • rook- en vuureffecten nabootsen met PyroCluster;
  • character en CMotion;
  • Cappucino en visual selector;
  • principe van joints, controllers en create IK Chain;
  • Mograph – cloner, matrix, fracture, motext, MoSpline en effectors;
  • Dynamics – rigid body, softbody;
  • Dynamics – force, motor, spring en connector;
  • Dynamics- Mocca met de cloth nurbs;
  • animatie-effecten creëren met bv. Collisions deformers;
  • exporteren naar aftereffects, external compostiting, object buffers;
  • een groot aantal praktische tips and tricks.
Voor deze cursus zijn momenteel geen data gepland. Neem via onderstaand formulier contact met ons op voor meer informatie over de mogelijkheden.