Autodesk 3ds Max Basiscursus


Autodesk 3ds Max is dé oplossing als het gaat om animeren, visualiseren, modelleren en renderen in 3D. In de wereld van film en televisie, bij de ontwikkeling van de nieuwste generatie games en bij het visualiseren van de spectaculairste designs is Autodesk 3ds Max de absolute nummer 1. Daarnaast is 3ds Max onmisbaar bij het maken van simulaties in 3D en Virtual Reality projecten.

De Autodesk 3ds Max Basiscursus richt zich op personen die zo snel mogelijk aan de slag willen met 3ds Max en nog geen of weinig ervaring hebben met het softwarepakket. Met behulp van praktijkgerichte oefeningen kunt u in deze cursus het geleerde onder begeleiding van de docent direct oefenen.

De doelstelling van de training is dat elke cursist na afloop van de training in zijn of haar werkomgeving direct zelfstandig aan de slag kan gaan met het softwarepakket. Tijdens de basiscursus leert u op de juiste manier werken met het softwarepakket en voorkomt u een foutieve aanpak van de uitgebreide mogelijkheden van het softwarepakket.

De cursus wordt gegeven op een Autodesk Authorized Training Center en wordt afgesloten met een officieel Autodesk-certificaat. Doelgroep Iedereen die met Autodesk 3ds Max wil gaan werken.

Cursusmateriaal en lunch zijn bij de prijs inbegrepen.

Doelgroep

Deze cursus  richt zich op personen die zo snel mogelijk aan de slag willen met 3ds Max en nog geen of weinig ervaring hebben met het softwarepakket.

Voorkennis

Er wordt van de cursist kennis van Microsoft Windows verwacht.

Duur

De cursusduur is vijf dagen.

Groepsgrootte

De groepsgrootte bedraagt maximaal zes deelnemers.

Certificaat

Alle deelnemers ontvangen na afloop van de basiscursus 3ds Max een officieel Autodesk-certificaat.

User interface:

  • de verschillende schermonderdelen;
  • werken met viewports;
  • command panels;
  • quad menu;
  • transform type-in;
  • status bar and prompt line;
  • animation mode;
  • time controls;
  • flyouts;
  • CUI switcher;
  • praktische sneltoetsen;

Werken met bestanden en objecten:

  • projecten in 3ds Max (Design);
  • versiebeheer;
  • hold andfetch commando;
  • samenvoegen van bestanden;
  • referentiebestanden;
  • AutoCAD en Revit-bestanden importeren;
  • file linking met CAD-bestanden;
  • asset browser;

Aan de slag met 3ds Max (Design):

  • werken met juiste eenheden;
  • de preferences van 3ds Max (Design);
  • Select by Name dialoogvenster;
  • objecten hernoemen;
  • werken met lagen of objecten;
  • selectie sets maken en beheren;
  • objecten groeperen.

Transformeren van 3D objecten:

  • verplaatsen, roteren en verschalen van objecten;
  • XForm modifier;
  • coördinaatsystemen;
  • dupliceren van objecten met copy, reference en instance;
  • object snap mogelijkheden in 2D, 2.5D en 3D;
  • align en quick align commando;
  • spacing tool;
  • clone and align commando.

Conceptueel ontwerpen met behulp van modifiers:

  • modifier stack mogelijkheden;
  • praktische modifiers voor conceptueel ontwerpen;
  • sub-object mode.

Introductie 3D conceptueel ontwerp:

  • AEC objecten;
  • ProBooleans;
  • tekenen met 2D shapes;
  • diverse shape modifiers.

Materialen en texturen:

  • de materiaal editor;
  • material – map browser;
  • materiaalbibliotheken maken;
  • materiaaltype’s;
  • arch & design materialen;
  • pro materials;
  • blend materials;
  • verschillende mapping type’s;
  • ambient occlusion;
  • round corners;
  • real world mapping.

Werken met camera’s:

  • cameratype’s;
  • cameratechnieken;
  • verschillende perspectieven;
  • camera-animatietechnieken.

Belichting:

  • de verschillende lichtbronnen;
  • mental ray lichtbronnen;
  • light lister;
  • final gather;
  • global illumination;
  • color bleeding;
  • Mr Sky portals;
  • Mr Daylight systeem.

Basisanimatietechnieken:

  • keyframing;
  • timing;
  • squash and stretch;
  • Autokey vs Set key;
  • path constraint.
Voor deze cursus zijn momenteel geen data gepland. Neem via onderstaand formulier contact met ons op voor meer informatie over de mogelijkheden.